marketing

Marketing internetowy w pigułce

Marketing to proces, który wcale nie jest wytworem naszych czasów. Chociaż w dzisiejszym rozumieniu popularny stał się w latach pięćdziesiątych dwudziestego wieku, jego korzenie sięgają znacznie dalej, bo do średniowiecza, a nawet i starożytności.

Bez względu jednak na to, w jakim przedziale czasowym się go rozpatruje, jest on przede wszystkim procesem społecznym. Istotą zaś tego procesu jest przepływ towarów i usług, rozumiany jako wymiana bądź sprzedaż.

Ponieważ jednak ilość produktów i usług w ostatnich latach niesamowicie wzrosła, marketing nabrał nowego wymiaru. Jego zadaniem jest uczynić dany towar czy usługę na tyle konkurencyjną, aby to właśnie ją chcieli klienci wybierać. I tu wchodzimy na nowy grunt. Na grunt działań, które obejmuje szeroko rozumiany współczesny marketing, w tym marketing internetowy.

Reklama w Internecie to przestrzeń, która wydaje się nie mieć granic. Zresztą Internet taki właśnie jest – on nie ogranicza działań, ani w czasie, ani w przestrzeni. Pozwala docierać do odbiorców bez względu na odległości, czy upływający czas. Trzeba tylko wiedzieć, jak skutecznie go wykorzystać.

Żeby reklama w Internecie była skuteczna potrzebne są odpowiednie działania obejmujące między innymi pozycjonowanie strony, promowanie produktów, czy tworzenie więzi z klientami. Nie są to działania proste i zawsze wymagają ogromnej wiedzy i zaangażowania. Dlatego też dobrze jest zlecić je profesjonalnej firmie. Już samo pozycjonowanie wymaga ciągłego zaangażowania.

Widoczność strony i jej atrakcyjność, gdy nowych witryn przybywa, nie jest wyzwaniem łatwym. Firmy, które świadczą jednak marketing internetowy wiedzą, jak sobie z takim wyzwaniem radzić.

Wspomniane już pozycjonowanie jest jedną, ale na pewno nie jedyną, gałęzią marketingu internetowego. Wśród tych najbardziej popularnych wymienić można też reklamy Google Ads, remarketing, mailing, czy content marketing. Każda z nich jest inna i opiera się na innych narzędziach. Cel, jaki im przyświeca, jest jednak ten sam – przyciągnąć na stronę nowych odbiorców, a starych zachęcić do ponownych odwiedzin. I bez względu na to, czy jest to strona skupiająca się wokół oferowanych usług, czy typowy sklep internetowy – odpowiednia reklama ma po prostu działać.

Na koniec warto dodać, że aby marketing internetowy miał sens, potrzebne jest podejmowanie działań długofalowych. Ważne, aby wykorzystane narzędzia, czy metody służyły realizacji właśnie długofalowej strategii. Tylko wtedy poniesione koszty staną się dobrą inwestycją.