Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO sklepu?

Pewne sytuacje samoistnie nasuwają konieczność skorzystania z bardziej specjalistycznych rozwiązań. W wielu momentach prowadzenia własnego sklepu internetowego sam możesz dostrzec potrzebę przeprowadzenia audytu SEO i to nawet wtedy, gdy już dokonujesz go w miarę systematycznie. Audyt to analiza, za sprawą której oceniasz swoje dotychczasowe działania lub to wszystko, co robi z twoją stroną agencja e-commerce GreenWeb, która się nią zajmuje. Kiedy zatem rzeczywiście warto wykonać taki audyt strony internetowej? W jakich sytuacjach i przy jakich okolicznościach okazuje się on niezbędny?

Wykonaniem audytu SEO na pewno trzeba się zająć w momencie otwierania nowej strony internetowej. Jeżeli właśnie otworzyłeś kolejny portal i zamierzasz od razu zacząć go jak najlepiej pozycjonować, powinieneś upewnić się, że póki co wszystkie jego elementy (treści, grafiki, meta opisy, słowa kluczowe etc.) są dostosowane do wymagań wyznaczanych przez wyszukiwarki. Audyt to naprawdę doskonałe źródło informacji na ten temat. Nie da się chyba znaleźć drugiego tak wartościowego narzędzia SEO.

O audycie na pewno będziesz musiał pomyśleć również w sytuacji, gdy zdecydujesz się nawiązać współpracę z nową agencją e-commerce i zlecisz jej pozycjonowanie swojej strony. Najprawdopodobniej od razu zostaniesz poinformowany o tym, że przed rozpoczęciem jakichkolwiek konkretnych działań agencja zajmie się oceną twojej strony i sprawdzi jej stan wyjściowy, aby dopiero potem zacząć ją optymalizować oraz pozycjonować. Na podstawie dokumentacji stworzonej w ramach audytu każda firma będzie mogła dużo lepiej zaplanować swoje przyszłe działania i doprowadzić do tego, by były one maksymalnie efektywne.

Czasem też jest tak, że pozycjonowanie sklepu online trzeba totalnie zmienić ze względu na konieczność przeniesienia strony – chociażby na inny serwer. Wtedy właśnie, gdy już ten transfer zostanie uskuteczniony, audyt trzeba przeprowadzić zupełnie na nowo. Jest on potrzebny również w momencie, gdy strona internetowa ulega totalnemu i wyraźnemu przebudowaniu bądź rozbudowaniu. Jeżeli więc dokonałeś właśnie poważnych zmian na swoim serwisie, pomyśl o tym, by raz jeszcze go przeanalizować.

Ostatnim bardzo ważnym powodem do wykonania audytu SEO będzie… kiepski efekt pozycjonowania. Jeżeli pozycjonowanie nie działa, może to świadczyć o tym, że na stronie cały czas występują różne błędy, przez które żadne działania SEO nigdy nie okażą się skuteczne. Brak satysfakcjonujących wyników powinien skłonić cię do wykonania audytu