Utworzenie domeny dla nowo powstałej firmy to jedna z podstawowych rzeczy, która pozwoli na zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa w Internecie. Dobrze dopasowana do profilu działalności domena ułatwi klientom dotarcie do firmy, a także będzie wskazówką dla wyszukiwarki, przez co strona będzie się lepiej pozycjonować.

 

Odpowiednio dobrana domena to przede wszystkim taka, która jest łatwa do zapamiętania i prosta w zapisie. Na domenę składają się: jej nazwa oraz końcówka, która może być zależna od kraju, w którym prosperuje firma, lub od profilu jej działalności.

 

Co to jest domena?

Domena jest najczęściej kojarzona z adresem URL (ang. Uniform Resource Locator) strony internetowej. Składa się z kilku wyrazów, które ze strony technicznej są węzłami w hierarchicznej, drzewiastej strukturze drzewa DNS (ang. Domain Name System). Składowe domeny oddziela się kropkami. Minimalną nazwę domeny tworzą dwa człony – nazwa główna, będąca zazwyczaj nazwą firmy, i rozszerzenie najczęściej utożsamiane z krajem pochodzenia lub rodzajem działalności. Dzięki końcówce, nazywanej także domeną najwyższego poziomu (ang. Top-Level Domain), użytkownik może łatwo się zorientować, z jakiego rodzaju witryną ma do czynienia. TLD można podzielić na krajowe (ccTLD – ang. country code Top-Level Domain), które zawsze składają się z dwóch liter (na przykład „.pl” lub „.eu”), i funkcjonalne (gTLD – ang. generic Top-Level Domain), które określają profil domeny (na przykład „.biz”, „.org”).

 

Domena dla firmy

Wybierając domenę dla firmy, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na to, aby była funkcjonalna. Oznacza to, że powinna zawierać w sobie nazwę firmy, albo bezpośrednio się z nią kojarzyć. Ponadto domena firmy powinna być pozbawiona polskich znaków, aby ułatwić jej zapis użytkownikom, oraz być łatwa do zapamiętania.

 

Zalety posiadania domeny

Rozszerzanie rozpoznawalności marki w Internecie ma wiele zalet. Niewątpliwie największą z nich jest zdobywanie nowych klientów. Dobrze dobrana domena pozwoli na lepsze wypozycjonowanie jej, a co za tym idzie – witryna znajdzie się wyżej na liście wyszukiwarki. Dodatkowo, własna domena, pozwoli na korzystanie z bardziej profesjonalnych adresów e-mail – nie będą to tylko konta założone u popularnych dostawców tego typu usług – także w ten sposób nazwa przedsiębiorstwa łatwiej zapadnie w pamięć i pozwoli wrócić klientom do firmy, z której usług byli zadowoleni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *